Соңғы ЖАҢАЛЫҚТАР
СҚО-да әр сейсенбі күні бір ерлі-зайыпты ажырасады
Ғалымдар коронавирустық инфекцияның бес түрін анықтады
Қазақстандықтарға тұрғын үй үшін зейнетақыны алу ережелері түсіндірілді
Хромтаудағы кен орнында болған апатқа кінәлі анықталды
"Nur Otan-ның" бұрынғы мүшесі Қазақстанда оппозициялық үкімет құрмақ
Ирак астанасында екі азамат базарда өздерін жарып жіберді
Петропавлда өз анасы үш жасар қызын өлімші етіп сабаған
Шымкент қаласының экс-әкімі Ғабидолла Әбдірахымов мәдениет және спорт вице-министрі болды
Ақтөбеде бала сүюді армандаған әйелдің өліміне қатысты айыпталған дәрігер кінәсін мойындамады
"Ел қатарына қайта қосқан Аллаға сансыз шүкір": Мейрамбек Бесбаев халықты аурудан сақтануға шақырды
БАРЛЫҚ ЖАҢАЛЫҚТАР
Сұрақтар мен жауаптар
Сұрақ қою
Білім, ҰБТ категориясындағы басқа сұрақтар
Ұлттық аспаптар туралы шығарма бар ма?
1
0
0
1
1
Cайтқа кіру
Ең танымал
Барлық айдарлар
Мақал-мәтелдер
22
Қазақтың салт-дәстүрлері
5
Эссе мен шығармалар жиынтығы
21
Нақыл сөздер
7
Жұмбақтар
1
Білім, ҰБТ
197
Денсаулық
168
Махаббат
19
Мерекелер
21
Тарих
45
Құттықтау тілектер
43
Сценарий
7
Үйлену тойы
14
Дін
121
Кино мен ТВ
8
Ұстаздарға
16
Танымал тұлғалар
95
Қазақ әдебиеті
120
Компьютер және интернет
11
Қазақстанның көрнекі жерлері
9
Әлем бойынша
27
Қоғам және саясат
22
Жануарлар және өсімдіктер
48
Жұлдызнама және жорамал
17
Тағам рецептері
52
Түс жору
12
Ғылым және техника
21
Сән және сұлулық
57
Заңгерлік кеңес
15
Әртүрлі
109
Қаржы кеңесшісі
12
Ойындар
8
(Жалғасы) Бақсылар қобызды аса қадірлеп, құдіретті күш санап, тойда немесе басқа да ойын-сауық кештерінде пайдалануға мүлдем тыйым салған және олар өз сарындарын жаздыруға да қарсы болған. Осы себептен болар, бізге дейін жеткен қобыз күйлері санаулы-ақ. Мысалы, "Аққу", "Қорқыттың күйі", "Жез киік", "Қасқырдың ұлуы", "Қоңып күйі".
Замандар жылжып, жылдар өтіп жатса да ұлттық аспаптарымыз тарих қойнауында ғана қалып қоймай, елімізбен бірге жасап келеді. Ұлтымыз, ұлттық мәдениетіміз барда олардың да ұмытылмасы, бағаланып, дәріптелетіні анық.
(Жалғасы) Сонымен қатар маған қылқобыз музыкалық аспабы ұнайды. Ұлттық аспаптарымыздың бірі қобыздың шығу тарихына келер болсақ, қобыз - шаман дәнәнен едәуір кейін шықты деген пікірлер барлығына қарамастан, біз қобыздың бақсылық-шаманизм дәуірінде дүниеге келгенін білеміз.Оған қоса қобыздың түр-сипаты да барлығымызға белгілі.
Түрлі дыбыстарға еліктеп ойнаудың бірі - флажолетті дыбысты пайдаланып, тырнақпен ойнау тәсілі. Бірқатар халықтарда бұл әдіс осы күнге дейін сақталған. Музыка аспаптарының жаңадан пайда болуына, жетілдірілуіне немесе жойылып отыруына қоғамдық құрылыстың әр қилы дамуы, сауда мен мәдениеттің даму жағдайы әсер ететіні белгілі. Зерттеуші этнографтардың еңбектеріне қарағанда, ХІХ ғасырдың алғашқы жартысындағ қазақ арасында қобыз бен сыбызғы мейлінше кең тараған да, ХІХ ғасырдың орта кезеңдерінен бастап, мүмкін домбыра аспабының қолданылу мен күй шығармашылығына байланысты болар, қобыз қолдану біршама тоқтаған. Бұл құбылысқа бақсылық өнердің қмытыла бастауы да әсер еткен болуы да мүмкін.
"Нағыз қазақ - қазақ емес, нағыз қазақ - домбыра", - дейді ақын Қадыр Мырза-Әлі. Бұл сөздердің астарында үлкен мән-мағына жатыр. Ғасырлар бойы қазақ халқының тұрмыс-тіршілігіне, қиын-қыстау күндеріне куә болған домбырадан артық халықтың күйін шертіп, мұңын айтар не бар? Оның бойында нағыз қазақылық тұнып тұр. Оның бойында күллі қазақтың тарихы, мұң-зары, қуаныш-қайғысы, өткені мен бүгіні бар. Сондықтан да болар, қай үйді қарасаң да қасиетті домбыраның алар орны - төр. Бұл бір ғана музыкалық аспапты ғана емес, күллі казақты, тарихыңды құрметтеу.
Екі ішектен ғана тұратын музыкалық аспаптың ерекшелігіне шынымен де таңданасың. Одан шыққан әсем әуеннің осынау екі ішекті аспаптан тарап жатқаны қайран қалдырады. Домбырада ойналған күйдің ерекше үні бар. Ол ет-жүрегіңді елжіретіп, көзіңе қазақтың кермиық даласын, қазақтың дархан көңілін елестетеді. Ести отырып еліксіз елтисің, еріксіз әуенге берілесің.