Соңғы ЖАҢАЛЫҚТАР
СҚО-дағы көлде балық қырылып жатыр (видео)
Астанада ер адам өзін-өзі өртеп жіберген (видео)
Белгілі адвокат сотта Бишімбаевтың телефонының ашылмауына қатысты пікір білдірді
Тоқаев елдегі судьялар құрамына өзгерістер енгізді
"5 миллион қалыңмал сұрады": Маңғыстау облысына келін болып түскен таиландтық қыз Ислам дінін қабылдады
Алматы облысында зорланған қыздың анасы прокуратураның әрекетсіздігіне шағымданды
Ақмола облысында әйел екі жасар немересін өлтірді деген күдікке ілінді
Түркістан облысында жоқ бөгетке 2,2 миллиард теңге бөлінген – Әкімдік пікір білдірді
Тоқаев медицина қызметкерлерін қолдауға бағытталған заңға қол қойды
Петропавлда мектеп психологы оқушымен жыныстық қатынасқа түскені үшін сотталды
БАРЛЫҚ ЖАҢАЛЫҚТАР
Сұрақтар мен жауаптар
Сұрақ қою
Білім, ҰБТ категориясындағы басқа сұрақтар
Ұлттық аспаптар туралы шығарма бар ма?
1
1
1
1
1
Cайтқа кіру
Ең танымал
Барлық айдарлар
Мақал-мәтелдер
49
Қазақтың салт-дәстүрлері
14
Эссе мен шығармалар жиынтығы
23
Нақыл сөздер
7
Жұмбақтар
2
Білім, ҰБТ
207
Денсаулық
192
Махаббат
18
Мерекелер
25
Тарих
54
Құттықтау тілектер
39
Сценарий
6
Үйлену тойы
13
Дін
81
Кино мен ТВ
2
Ұстаздарға
13
Танымал тұлғалар
90
Қазақ әдебиеті
121
Компьютер және интернет
17
Қазақстанның көрнекі жерлері
20
Әлем бойынша
38
Қоғам және саясат
70
Жануарлар және өсімдіктер
58
Жұлдызнама және жорамал
17
Түс жору
17
Ғылым және техника
49
Сән және сұлулық
48
Заңгерлік кеңес
17
Әртүрлі
250
Қаржы кеңесшісі
11
Ойындар
10
(Жалғасы) Бақсылар қобызды аса қадірлеп, құдіретті күш санап, тойда немесе басқа да ойын-сауық кештерінде пайдалануға мүлдем тыйым салған және олар өз сарындарын жаздыруға да қарсы болған. Осы себептен болар, бізге дейін жеткен қобыз күйлері санаулы-ақ. Мысалы, "Аққу", "Қорқыттың күйі", "Жез киік", "Қасқырдың ұлуы", "Қоңып күйі".
Замандар жылжып, жылдар өтіп жатса да ұлттық аспаптарымыз тарих қойнауында ғана қалып қоймай, елімізбен бірге жасап келеді. Ұлтымыз, ұлттық мәдениетіміз барда олардың да ұмытылмасы, бағаланып, дәріптелетіні анық.
(Жалғасы) Сонымен қатар маған қылқобыз музыкалық аспабы ұнайды. Ұлттық аспаптарымыздың бірі қобыздың шығу тарихына келер болсақ, қобыз - шаман дәнәнен едәуір кейін шықты деген пікірлер барлығына қарамастан, біз қобыздың бақсылық-шаманизм дәуірінде дүниеге келгенін білеміз.Оған қоса қобыздың түр-сипаты да барлығымызға белгілі.
Түрлі дыбыстарға еліктеп ойнаудың бірі - флажолетті дыбысты пайдаланып, тырнақпен ойнау тәсілі. Бірқатар халықтарда бұл әдіс осы күнге дейін сақталған. Музыка аспаптарының жаңадан пайда болуына, жетілдірілуіне немесе жойылып отыруына қоғамдық құрылыстың әр қилы дамуы, сауда мен мәдениеттің даму жағдайы әсер ететіні белгілі. Зерттеуші этнографтардың еңбектеріне қарағанда, ХІХ ғасырдың алғашқы жартысындағ қазақ арасында қобыз бен сыбызғы мейлінше кең тараған да, ХІХ ғасырдың орта кезеңдерінен бастап, мүмкін домбыра аспабының қолданылу мен күй шығармашылығына байланысты болар, қобыз қолдану біршама тоқтаған. Бұл құбылысқа бақсылық өнердің қмытыла бастауы да әсер еткен болуы да мүмкін.
"Нағыз қазақ - қазақ емес, нағыз қазақ - домбыра", - дейді ақын Қадыр Мырза-Әлі. Бұл сөздердің астарында үлкен мән-мағына жатыр. Ғасырлар бойы қазақ халқының тұрмыс-тіршілігіне, қиын-қыстау күндеріне куә болған домбырадан артық халықтың күйін шертіп, мұңын айтар не бар? Оның бойында нағыз қазақылық тұнып тұр. Оның бойында күллі қазақтың тарихы, мұң-зары, қуаныш-қайғысы, өткені мен бүгіні бар. Сондықтан да болар, қай үйді қарасаң да қасиетті домбыраның алар орны - төр. Бұл бір ғана музыкалық аспапты ғана емес, күллі казақты, тарихыңды құрметтеу.
Екі ішектен ғана тұратын музыкалық аспаптың ерекшелігіне шынымен де таңданасың. Одан шыққан әсем әуеннің осынау екі ішекті аспаптан тарап жатқаны қайран қалдырады. Домбырада ойналған күйдің ерекше үні бар. Ол ет-жүрегіңді елжіретіп, көзіңе қазақтың кермиық даласын, қазақтың дархан көңілін елестетеді. Ести отырып еліксіз елтисің, еріксіз әуенге берілесің.