Соңғы ЖАҢАЛЫҚТАР
Каспий теңізінен 3 күн бұрын батып кеткен балықшының денесі табылды
БҚО-да киіктер жаппай қырылып жатыр
"Анасы студентімен азаматтық некеде болған": Алматыдағы 4 жасар баланың өліміне қатысты тың деректер пайда болды
"Сапасыз, бір реттік киімдер": Министрлік Азия ойындарына қатысатын спортшылардың киіміне 110 млн теңге жұмсаған
Петропавлда тұрғын үй өртеніп, 20 жастағы әйел мен екі бала қаза тапты
Екібастұзда жақында ғана жөнделген жылу құбыры қайта жарылды
Семейде күтушіcі баланы өлтіріп, дәретханаға лақтырып жіберген
"Kazakh Tourism" ұлттық компаниясы 2022 жылы негізгі басқарушы қызметкерлеріне 70 миллионнан аса сыйақы берген
Қолтырауындар өзенге құлап кеткен итті құтқарып қалды
Қазақстандық шахматшы Бибісара Асаубаева мен Жансая Әбдумәлік үлкен жанжалға нүкте қойды
БАРЛЫҚ ЖАҢАЛЫҚТАР
Сұрақтар мен жауаптар
Сұрақ қою
Білім, ҰБТ категориясындағы басқа сұрақтар
Ұлттық аспаптар туралы шығарма бар ма?
1
1
1
1
1
Cайтқа кіру
Ең танымал
Барлық айдарлар
Мақал-мәтелдер
49
Қазақтың салт-дәстүрлері
13
Эссе мен шығармалар жиынтығы
23
Нақыл сөздер
7
Жұмбақтар
2
Білім, ҰБТ
207
Денсаулық
192
Махаббат
18
Мерекелер
25
Тарих
54
Құттықтау тілектер
39
Сценарий
6
Үйлену тойы
13
Дін
81
Кино мен ТВ
2
Ұстаздарға
12
Танымал тұлғалар
90
Қазақ әдебиеті
121
Компьютер және интернет
17
Қазақстанның көрнекі жерлері
20
Әлем бойынша
38
Қоғам және саясат
70
Жануарлар және өсімдіктер
58
Жұлдызнама және жорамал
17
Түс жору
17
Ғылым және техника
48
Сән және сұлулық
48
Заңгерлік кеңес
16
Әртүрлі
249
Қаржы кеңесшісі
11
Ойындар
10
(Жалғасы) Бақсылар қобызды аса қадірлеп, құдіретті күш санап, тойда немесе басқа да ойын-сауық кештерінде пайдалануға мүлдем тыйым салған және олар өз сарындарын жаздыруға да қарсы болған. Осы себептен болар, бізге дейін жеткен қобыз күйлері санаулы-ақ. Мысалы, "Аққу", "Қорқыттың күйі", "Жез киік", "Қасқырдың ұлуы", "Қоңып күйі".
Замандар жылжып, жылдар өтіп жатса да ұлттық аспаптарымыз тарих қойнауында ғана қалып қоймай, елімізбен бірге жасап келеді. Ұлтымыз, ұлттық мәдениетіміз барда олардың да ұмытылмасы, бағаланып, дәріптелетіні анық.
(Жалғасы) Сонымен қатар маған қылқобыз музыкалық аспабы ұнайды. Ұлттық аспаптарымыздың бірі қобыздың шығу тарихына келер болсақ, қобыз - шаман дәнәнен едәуір кейін шықты деген пікірлер барлығына қарамастан, біз қобыздың бақсылық-шаманизм дәуірінде дүниеге келгенін білеміз.Оған қоса қобыздың түр-сипаты да барлығымызға белгілі.
Түрлі дыбыстарға еліктеп ойнаудың бірі - флажолетті дыбысты пайдаланып, тырнақпен ойнау тәсілі. Бірқатар халықтарда бұл әдіс осы күнге дейін сақталған. Музыка аспаптарының жаңадан пайда болуына, жетілдірілуіне немесе жойылып отыруына қоғамдық құрылыстың әр қилы дамуы, сауда мен мәдениеттің даму жағдайы әсер ететіні белгілі. Зерттеуші этнографтардың еңбектеріне қарағанда, ХІХ ғасырдың алғашқы жартысындағ қазақ арасында қобыз бен сыбызғы мейлінше кең тараған да, ХІХ ғасырдың орта кезеңдерінен бастап, мүмкін домбыра аспабының қолданылу мен күй шығармашылығына байланысты болар, қобыз қолдану біршама тоқтаған. Бұл құбылысқа бақсылық өнердің қмытыла бастауы да әсер еткен болуы да мүмкін.
"Нағыз қазақ - қазақ емес, нағыз қазақ - домбыра", - дейді ақын Қадыр Мырза-Әлі. Бұл сөздердің астарында үлкен мән-мағына жатыр. Ғасырлар бойы қазақ халқының тұрмыс-тіршілігіне, қиын-қыстау күндеріне куә болған домбырадан артық халықтың күйін шертіп, мұңын айтар не бар? Оның бойында нағыз қазақылық тұнып тұр. Оның бойында күллі қазақтың тарихы, мұң-зары, қуаныш-қайғысы, өткені мен бүгіні бар. Сондықтан да болар, қай үйді қарасаң да қасиетті домбыраның алар орны - төр. Бұл бір ғана музыкалық аспапты ғана емес, күллі казақты, тарихыңды құрметтеу.
Екі ішектен ғана тұратын музыкалық аспаптың ерекшелігіне шынымен де таңданасың. Одан шыққан әсем әуеннің осынау екі ішекті аспаптан тарап жатқаны қайран қалдырады. Домбырада ойналған күйдің ерекше үні бар. Ол ет-жүрегіңді елжіретіп, көзіңе қазақтың кермиық даласын, қазақтың дархан көңілін елестетеді. Ести отырып еліксіз елтисің, еріксіз әуенге берілесің.